Honeymoon – Part 2

Bröllop, Bröllopsresa |

Det känns helt galet… tre veckor gick så himla fort? Samtidigt känns det som om vi har varit iväg i flera månader, vi har verkligen hunnit uppleva så himla mycket!

I förra inlägget hade vi ännu bara bockat av;

• Miami

• Santa Cruz
  • Napa Valley
  • San Fransisco

Kan ju säga till alla er som funderar på att göra en liknande resa – vi är SÅ glada att vi bokade alla boenden i tid(som sagt utan förskottsbetalning/avbokningsbara), vi har inte haft ett enda dåligt boende. Ett annat tips är att boka alla  boenden via samma site så ni samlar poäng/frinätter.

Anyhow, såhär var resten av vår resa –

LOS ANGELES
I LA gjorde vi allt från att kolla stjärnorna på ”the walk of fame” till att hänga på takbarerna i Beverly Hills.
En restaurang som var helt magisk var Gwen. En restaurang känd för sina kötträtter, som verkligen levde upp till sitt rykte! 10/10

Gwen

Vi gjorde även en egen ”LA tour”, vi startade dagen på Hollywood’s mest kända diner Mel’s drive in. Vill ni maxa frukosten på ett typiskt amerikanskt sätt blir det inte bättre än såhär;

Mel’s drive in

Vi tog som sagt även en tur på the walk of fame. Därefter åkte vi runt bland lyxvillorna i Beverly hills och kollade butikerna på Rodeo drive. Vi avslutade vår egen-guidade tour med en god lunch nere vid piren i Santa Monica.

Vi spenderade även tid på både Malibu beach och Venice beach, man måste ju jobba lite på brännan så det syns att man har varit på semester!

Vi åkte sedan vidare till ett vindistrikt norr om LA,

SANTA MARIA
Här maxade vi med en helt otrolig vinprovning på Presqu’ile winery. Vi tog en ”Wine and food experience”, och det var det verkligen. Helt galet bra!

Vidare till –
SAN SIEMON
Där vi fortsatte vin-temat med ännu en vinprovning på Hearst Winery och ett besök till Hearst Castle(ett exempel på vad man kan sno ihop om man har för mycket pengar).
Näst på tur var –

SANTA CRUZ
Vi åkte vidare upp för Highway 1 där vi förutom att kolla på utsikten, även passade på att ta en lunch med livets utsikt. När vi kom fram till SANTA CRUZ hade vi två dagar av sol, bad, god mat. Lite det bästa av allt helt enkelt.

Next up, mitt absoluta favoritställe i heeeeela USA –

NAPA VALLEY
Ja ni vinälskare därute, om ni är sugna på USA får ni inte missa landets egna Italien uppe i norr. Man kan inte annat än älska Napa – Pittoreskt, mysigt, vackert… heeelt underbart! Vi bodde på magiska Candle light Inn, där njöt vi på dagarna i solen på baksidan. Såklart med ett glas vin i handen. Vi varvade sedan såklart brännan med himmelska vinprovningar. Kan det bli bättre?

Sist men inte minst –

SAN FRANCISCO
Staden som varvar mellan berg och dalar. Vi besökte både Alcatraz och stadens Zoo. Däremellan njöt vi av goda middagar, härliga promenader genom Chinatown och kallt vitt vin nere på piren Fisherman’s wharf.
Vi maxade. Vi hade inte kunnat gjort denna resan bättre än vad vi gjorde. Vi har hunnit med så mycket att detta skulle bli en bibel om jag skrev med allt, men kort och gott kan man säga att detta är. BY FAR. Den absolut bästa resan vi har gjort. Vi hade utan problem kunnat vara borta tre veckor till.

Vi är ett bra team Herman och jag. Driver och codriver, optimist och realist, man och fru. Det är så enkelt att resa ihop, precis som det ska vara.💖