Fotografering innan vigsel

Okategoriserade |

Hej fina. Hoppas ni mår bra. Tänkte berätta lite om bröllopsdagen, idag med fokus på fotograferingen innan vigsel. Efter att jag och mina tärnor Anna och Mina blivit fixade på salongen körde fotografen Wojciech mig till mina föräldrars gård där jag och Carl hade vår first look fotografering. Han fotade oss alltså när vi såg varandra första gången i våra bröllopslooks. Det var kanske ingen självklarhet för oss att ha en sådan fotografering på det ögonblicket men det kändes väldigt fint så det var ett bra beslut. Som jag grät haha. Han var ju så fin.

Sedan fotade vi lite mer på olika ställen på mina föräldrars gård, dvs mitt barndomshem. Efter den fotosessionen åkte vi till Hofra och mötte upp mina tärnor och Carls best man Albin. Vi tog några bilder även där på oss och hela brudföljet. Sedan åkte vi alla till utsiktsplatsen Avholmsberget där det också togs fina bilder. Sedan stannade vi till på ett ställe längs vägen också innan vi åkte tillbaka till Hofra och det var dags för själva vigselakten.

Nedan ser ni bilder från vår fotografering innan vigsel. Blir så glad av att titta på dom. Ha en underbar dag!

Hår och make up – bröllopsmorgon med mina tärnor

Hår och make up |

Hej fina. Nu kände jag att det var dags för ett inlägg om bröllopet. Idag tänkte jag berätta om bröllopsmorgonen, när jag och mina tärnor Mina och Anna var hos salongen Style it Hudiksvall för att få hår och make up fixat till bröllopet. Jag måste erkänna att vi alla tre kände oss lite bakis från fredagsfesten men det var enkelt att ladda om såklart.

Vi kom till salong Style it Hudiksvall tidigt på morgonen. Vi hade på oss våra Bride och Bride Crew morgonrockar. Älskar att jag köpte dom, jag är ju så girly med sådant haha. Victoria och Paulina hade verkligen fixat fint i salongen. Vi var helt själva i salongen hela förmiddagen och de hade ordnat bubbel, jordgubbar och choklad till oss. Så fint verkligen. Anna fixade även med sig frukostmackor till oss från hotellet. Frisören Paulina började med att Annas hår och jag blev sminkad av make up-artisten Victoria.

Nöjd med hår och make up

Måste säga att min frisyr blev exakt som jag ville ha den. Jag hade varit där några dagar tidigare för provuppsättning och provsmink och nu på dagen blev det precis som jag ville. Även Mina och Anna blev så himla vackra! Jag är verkligen glad för stunden vi hade där på salongen tillsammans. Vi kunde ta det lugnt och tagga till tillsammans. Vi hann prata mycket, fotografera mycket. Vår fotograf Wojciech var på plats från tiotiden och hann fota mer proffsbilder på slutet. De flesta av bilderna nedan har han tagit.

Jag kan verkligen rekommendera Salong Style it i Hudiksvall för att fixa hår och make up till bröllopet. De lyssnade verkligen på oss och fixade så fint för oss i salongen så vi fick vår drömmorgon tillsammans.

Morgonrockarna kommer från Bubbleroom. Min brudklänning kommer från By Malina Bridal, köpt på Bröllopsbruket i Malmö (second hand). Mina smycken kommer från Caroline Svedbom Bridal. Mina skor kommer från Manolo Blahnik. Min slöja kommer från Skräddarhuset.

Albin kom och hämtade Anna och Mina när vi var klara och vår fotograf körde mot mina föräldrars gård där jag och Carl hade vår first look fotografering.

Bilder: Hår och make up på Style it Hudiksvall

Bröllopsresa till Sardinien

Okategoriserade |

Hej fina. Hoppas ni mår bra idag. Nu har vi fått bekräftat våra boenden så jag kan berätta att vi ska till Sardinien i Italien! Vi älskar Italien och kände att vi ville åka till ett ställe där man kan äta och dricka gott, ha fina miljöer runtomkring och där det finns mycket att hitta på.

Vi blir båda för rastlösa av att bara ligga och sola så en sådan honeymoon hade inte passat oss. Vi tar kanske någon dag på stranden men annars kommer vi göra utflykter. Vi kommer bo på två olika ställen, först en lägenhet precis vid stranden och sedan ett lyxigt hotell.

Det ser verkligen vackert ut på Sardinien. Nedan några bilder från den vackra ön.

Bokat bröllopsresa

Allmänt |

Hej. Hoppas allt är bra med er. Direkt efter bröllopet åkte ju jag och Carl upp till fjällen för en mini honeymoon. Vi kallade det mini för att vi även tänkte åka utomlands när vi blivit fullt vaccinerade. Och nu har vi faktiskt bokat en resa! Jag tänker hålla lite på att berätta vilken destination vi valt då vi vill veta 100% att allt är bekräftat och klart. Men längtar såklart!

Vi kommer åka i början av september så det är mindre än en månad kvar. Så kul och spännande. Och perfekt att jobba några veckor och sedan vara lite ledig igen. Vet att många delar upp sin semester så, kanske smart :).

Nedan några bilder från Sri Lanka som vi åkte till för ett par år sedan. Ha en underbar dag!

Vår bröllopsmiddag – fredag

Okategoriserade |

Hej fina. Nu tänkte jag skriva lite om vårt tvådagarsbröllop som vi höll 16-17 juli. Eller idag tänkte jag berätta om fredagen. Vi valde att dela upp själva bröllopsmiddagen på två dagar på grund av rådande restriktioner. Vi bjöd in 50 släktingar på fredagens bröllopsmiddag. Det var släkt på både min och Carls sida och vi var hemma hos mina föräldrar på gården där jag växte upp. Det var fint väder – varmt! – och kvällen började kl 17 med mingel i trädgården.

Det var så kul att träffa alla, många var det verkligen längesedan jag träffade. Brudföljet var med även denna kväll. Vi hade inte fotografen denna kväll men Carls bror Albin Wiklund har tagit nedan bilder :). Alla som var med under kvällen och tog bilder får gärna skicka till mig :).

Vad hände mer denna kväll då? Efter att jag och Carl hälsat välkommen berättade pappa om Ol-Jansgården som de bor bo. Den har funnits i vår släkt i flera generationer och det finns en del intressanta historier från förr. Senare under kvällen återskapade vi fotot pappa berättade kring. Kul!

På själva middagen satt vi i portlidret som vi inrett med vita dukar, brudslöja, spets och annat som passar in för den moderna lantliga stilen. Maten stod Peter Brolin Gastronomi för både fredagen och lördagen. Denna kväll var det i bufféform, så gott!

Det blev många fina tal, mina tärnor Anna och Mina höll i skoleken och sen blev det en massa dans även denna kväll. Planen var först att jag och Carl skulle lägga oss klockan tolv men det var för roligt så festen höll på till halv två även denna kväll. Så kul middag och fest med familj och släkt! Stort tack till alla som var med <3.

Min vita klänning jag bar denna kväll kommer från By Malina (finns här). Ha en underbar dag!

Anna dekorerar

Team Bride

Min fina brudbukett från Gröna Bönan Hudiksvall

Fotot vi återskapade

Dans, dans, dans

Ett försök till vals 😀

Mini honeymoon i fjällen

Okategoriserade |

Hej på er. Jag inväntar fortfarande alla bröllopsbilder från fotografen. Så snart jag fått dem kommer jag berätta mer ingående, med bilder, hur vår bröllopshelg blev (magisk!). Tänkte under tiden börja baklänges och dela bilder från min och Carls mini honeymoon i fjällen, i Ljungdalen i Härjedalen där mina föräldrar har en stuga. Det var verkligen supermysigt. Perfekt att vara där en vecka bara jag och Carl och landa i allt med bröllopet.

Vi åkte på måndagskvällen efter bröllopshelgen och vi fick verkligen fantastiska dagar i fjällen. Vädret skiftade lite men de dagar vi vandrade hade vi vädret med oss. Vi har sett en massa renar och även älgar. Vi har tältat och lagat mat på stormkök. Vi har badat och fiskat. Vi har vandrat och klättrat upp för ett typ stup (ja, jag var livrädd men det gick bra). Framför allt har vi umgåtts bara vi två och druckit goda viner (rött och Champagne), ätit god mat och njutit av första veckan som gifta.

En av dagarna åkte vi till Funäsdalen för en finare middag. Tänkte skriva ett separat inlägg om det senare.

Vi gjorde tre vandringar varav en med övernattning. Det jag uppskattar med att vara i de trakterna i fjällen vi var i är att det inte alls är mycket folk där. På våra vandringar träffade vi max 3 sällskap, ofta inga alls.

Känner att vår vecka i fjällen bäst kan sammanfattas och beskrivas i bilder så här kommer en drös. Vilken vecka <3. Minne för livet!

Nu är vi gifta!

Okategoriserade |

Hej fina. Jag och Carl har gift oss! Och bröllopet kunde inte ha blivit bättre än det blev, så perfekt. Vi är så nöjda med bröllopshelgen. Vi valde att dela upp bröllopsmiddagen på två dagar för att följa rådande restriktioner. 50 släktingar på fredagen, 50 vänner på lördagen. Alla var med på utomhusvigseln på lördagseftermiddagen. Allt blev så himla lyckat, tusen tack till våra familjer och vänner som hjälpte oss få vårt drömbröllop.

Vi väntar på bilder från fotografen Wojciech, under tiden delar jag några bilder som Carls bror Albin, mina tärnor Anna och Mina och vänner Alexandra och Alice tagit. Kommer även berätta mer specifikt om våra två bröllopsdagar, men nu ville jag mest kika in och meddela att jag är tillbaka på bloggen, nu som en fru <3.

Ha en underbar dag!

På fredagsmiddagen bar jag denna klänning från By Malina. Finns här(adlink).
Vackraste yviga buketten från Gröna Bönan Hudiksvall.

Jag med mina tärnor Mina och Anna <3. Foto: Albin Wiklund

Ännu en på oss tre. Foto: Albin Wiklund

Fredagsdans med min numera MAN. Foto: Albin Wiklund

På salongen Style It lördag morgon för att bli fin.

I väntan på first look fotografering. Älskar mitt vackra halsband från Caroline Svedbom Bridal.

Mina bästa tärnor som även var mina hjältinnor hela dagen.

Här är vi nygifta. Foto: Alexandra Jakobsson

På fina Avholmsberget för fotografering innan vigseln. Älskar min klänning och slöja i spets, från By Malina Bridal.

Vigseln. Foto: Alice Goldensohn

Skär första tårtbiten. Foto: Albin Wiklund

Cyklade iväg till skogen en sväng. Och glömde brudbuketten 😀 Foto: Albin Wiklund

Efter Annas tal till oss. Foto: Albin Wiklund

Mindre än två veckor kvar!

Allmänt |

Hej fina. Det är mindre än två veckor kvar till vårt bröllop! Tänk så länge vi har planerat och sett fram emot den stora dagen som nu är så nära. Kommer att bli hur bra som helst! Det är mycket fix med det praktiska just nu. Sista avstämningar med leverantörer, detaljplanering – och packning! Vi kommer åka norrut tisdag kväll eller onsdag morgon beroende på hur det ser ut med jobb. Vi båda jobbar den här veckan men tänkte ta en dag ledig för restiden.

Vår packning är väldigt bred. Dels våra finaste kläder vi ska ha när vi gifter oss, dels vildmarkskläder vi ska ha när vi ska till fjällen och vandra, tälta och hänga. Mina föräldrar har en stuga i Härjedalen som blir perfekt att åka till några dagar efter bröllopet för att relaxa. Innan den stora flytten i Malmö ska ske

Tärna på min bästa väns bröllop

Okategoriserade |

Hej på er. Min bästa vän har gift sig! I fredags, på midsommarafton, gifte sig Mina med sin Christoffer, också i Hälsingland där jag själv ska gifta mig 17 juli. Jag fick äran att vara Minas brudtärna och vi hade en så mysig dag tillsammans. Hon kommer vara tärna på mitt bröllop också.

Jag kom till henne vid niotiden på morgonen. Vi drack bubbel och Märta gjorde oss fina i håret. Alltså Minas frisyr, wow. Vi sminkade oss själva och vi hade verkligen en härlig stund tillsammans, helt utan stress. Så skönt.

Vi åkte till Hjortsvallen där vi hann umgås ännu mer innan first look, foto av brudpar och foto av brudfölje. Mycket trevlig stund där också. Sen var det dags för själva vigseln i kyrkan och där var det endast brudfölje och föräldrar till Mina och Christoffer. Så himla fint, som jag grät när de kom in. Då hade jag ändå sett dem mycket innan ceremonin.

Sen blev det också en andra ceremoni på forngården som Minas bror höll i. Där var alla bröllopsgäster med och även denna blev så himla fin. Dagen följdes med mingel, middag och fest. Jag läste dikt i kyrka och höll mitt livs första tal under middagen. Jag skrev talet på vägen hem från Minas möhippa, tog endast tio minuter. För en så nära vän har jag vetat länge vad jag vill säga. Det liksom flöt på.

Tack Mina och Christoffer för världens bästa dag och kväll! Magiskt. Jag har inte bilder från vigseln och kvällen men däremot på min och Minas förberedelser.

Förberedelser skönhet

Allmänt, Hår och make up |

Hej på er. Tänk att det nu är mindre än en månad kvar till vårt bröllop! Man börjar bli nervös men också väldigt redo. Kommer att bli hur bra som helst! Nu är det en hel del förberedelser när det kommer till skönhet för mig. Igår var jag till frisören Amanda på Larsson & Lange för sista gången innan bröllopet för att klippa, slinga och sätta om extensions. Nöjd med min mellanlånga frisyr!

Igår var jag och gjorde lash lift på Kräm Hudvårdsstudio, även det blev jag så nöjd med! Vill inte ha påbyggda fransar eller lösögonfransar och med lash lift tycker jag inte det behövs heller. Jag har även gjort tandblekning hos Beauty Zone och ska på återbesök där och göra en sista touch up snart. Sen är det även ansiktsbehandling och vaxning inbokat. Mycket skönhetsfix helt enkelt!

På fredag gifter sig min bästa vän och jag ska vara tärna. Tänk att vi gifter oss så tätt inpå varandra, så roligt. Ser verkligen fram emot deras midsommarbröllop <3.

I övrigt känns det som att vi har mycket på plats. Vi behöver göra bordsplacering (för två dagar), stämma av det sista med våra leverantörer och körschemat.